Неділя, 28/Квітня/2024, 9:52 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Баламутівський ЗЗСО

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА

  

Блог оціальний педагог"

КАРПЯК Т.В.

    https://sites.google.com/view/pedagogsocial/

24 квітня психологом фонду NEEKA, Кябуру Світланою, в рамках проведення Тижня безпеки життєдіяльності дітей в Баламутівському ЗЗСО проведено тренінг "Емоційний інтелект - запорука безпеки дітей", в якому прийняло участь 10 діток пільгової категорії (вік: від 6 до 16 років). Під час тренінгу діти вчилися розпізнавати емоції на обличчі інших в командній роботі, щоб вміти розрізняти справжній емоційний стан, можливо,  незнайомих людей або своїх однолітків, та вміти передбачити небезпеку для себе або своїх друзів.

Працювали також в процесі інтерактивної гри в ході тренінгу з самоусвідомленням та ідентифікацією дітей як особистостей, наділених різними талантами та мріями. На завершення тренінгу діти були задіяні у виготовленні поробок, які вони забрали додому, і які несуть в собі задачу бути інструментами для самостабілізації  різних емоційних станів, коли дитина не може поділитися своїми переживаннями з іншими.

Приємні подарунки отримали школярі від своїх однолітків з Німеччини ( організатор Анастасія Михайлюк ).

                

 

 

 

 

Арт-терапія "Мій теплий внутрішній світ"

Арт-терапія "Мій теплий внутрішній світ": психологічна служба Баламутівського  ЗЗСО провела для дітей та дорослих тимчасово переселених з небезпечних регіонів України творчі заняття для покращення емоційного стану. 
Під час заходу було проведено заняття з ліпки фігурок із солоного тіста, під час якого кожна дитина мала змогу поєднати творчий процес з веселим спілкуванням у невимушеній легкій атмосфері, кольоротерапія, пісочна терапія. 
Хочемо щиро подякувати усім хто взяв активну участь у цьому заході. 
Все буде - Україна!

 

До Міжнародного дня людей з інвалідністю в 5 класі проведено урок доброти на тему "Дивіться на нас, як на рівних".

                   

Урок толерантності

15 листопада 2022 року для учнів 3 класу  соціальним педагогом Карпяк Т.В. було проведено виховне заняття "Урок толерантності".

                                                                                                               

Всеукраїнський тиждень протидії булінгу

   У рамках Всеукраїнського тижня з протидії булінгу 17 вересня соціальним педагогом Карпяк Т. В. було проведено виховну годину "Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання".

       

       

 

 

Всесвітній день запобігання самогубствам

    

   

10 вересня – Всесвітній день запобігання самогубствам або Всесвітній день запобігання суїциду - міжнародна дата, яка відзначається по всій планеті щорічно, починаючи з 2003 року. Всесвітній день запобігання самогубствам почали проводити з ініціативи Міжнародної асоціації по запобіганню самогубствам (МАПС) при активній підтримці Всесвітньої організації охорони здоров’я та під патронажем Організації Об’єднаних Націй.                                                                                                 Практичний психолог - Бородач Б.В.                               

 Міжнародний день протидії булінгу 

Міжнародний день протидії булінгу відзначається у всьому світі  4 травня. 

   Насилля у школі – проблема, про яку довгий час було не прийнято говорити. Одним із аспектів проблеми насилля є жорстоке поводження з дітьми та нехтування їхніми інтересами, та, як наслідок, насилля в стосунках між дітьми. Поведінка, спрямована на утвердження своєї влади над кимось або чимось, стає усе більш розповсюдженою. Проблему булінгу почали досліджувати зовсім недавно, у 60–70-х роках ХХ ст., коли суспільство замислилося над існуванням зв’язку між явищами девіантної та агресивної поведінки в соціумі та тим, як людина виховується, зростає та навчається протягом шкільних років, та почало усвідомлювати важливість вивчення причин та наслідків цього явища, щоб в результаті мати важелі впливу та контролю над ситуацією. Діти та підлітки є найбільш вразливою категорією, вони соціалізуються, формують власну систему сприйняття світу, систему цінностей та пріоритетів, навчаються різним моделям поведінки, і, на жаль, булінг стає однією з таких моделей.

Булінг (builying, від англ.buily – хуліган, забіяка, грубіян, насильник) визначається як пригноблення, дискримінація, цькування. Булінг – це соціальне явище, характерне переважно для організованих дитячих колективів, у першу чергу, школі.

Суть булінгу вбачають все-таки не в самій агресії або злості кривдника, а в презирстві, зневазі — сильному почутті відрази до покірливого, того, хто ніби не заслуговує на повагу. Це дозволяє кривдникам шкодити без почуття провини, співчуття чи емпатії. Кривдник надає собі привілеї домінантності, контролю, права виключення та ізоляції жертв.

Також значну роль у процесі булінгу відіграють спостерігачі, яких за дослідженнями 88% від усіх дітей частина з них долучається до кривдника, інша, аудиторія, підбурює його до подальшого знущання, і лише від 10 до 20% намагаються якось допомогти, коли над кимось знущаються. Потерпілий не здатен ефективно захищати себе, тому певною мірою беззахисний перед кривдником або їх групою. Кривдник не припиняє свої дії після того, коли йому так скажуть батьки чи вчителі, він наступного разу просто «не попадеться на гарячому».

Булінгом називається агресія одних дітей стосовно інших, коли наявні нерівність сил агресора та жертви, агресія має тенденцію повторюватися, при цьому відповідь жертви показує, як сильно її зачепило те, що відбувається.

Найчастіше жертвами шкільного цькування стають діти , які мають:

фізичні недоліки або вади ;

страх перед школою;

низький рівень інтелекту і труднощі у навчанні;

особливості зовнішності – руде волосся, веснянки…

особливості поведінки – замкнути або імпульсивні;

Булінг різноманітний, це не лише фізична агресія, найчастіше – психологічна.

Найчастіше агресорами (ініціаторами цькування - булерами) є діти з нарцисичними рисами характеру. Основна особливість «нарциса» – прагнення до влади, самоствердження за рахунок інших. Бути «крутим», мати авторитет серед ровесників, як людини, якій ніхто нічого не може зробити. «Ти мені нічого не зробиш» - приховане за усією поведінкою цього учня послання. Щодо них у суспільстві існують певні стереотипи, наприклад, кривдник — задиркуватий хлопець, з посередніми успіхами в навчанні та з впливовим статусом серед ровесників, а жертву уявляють беззахисною, замкненою, з вузьким колом друзів та невисоким статусом.

 

Ознаки того, що дитину цькують у школі:

 Відмова іти до школи з різних причин — «не хочу, не цікаво, не бачу сенсу…»
 Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання.
 Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.
 Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.
 Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.
        

Що робити батькам

 ПОЯСНИТИ ДИТИНІ, що таке булінг. За досліжденнями UNICEF в Україні 80% дітей рано чи пізно стають жертвами шкільного цькування. Більшість на ранніх етапах не розуміють, що це таке, і що треба розповідати вчителям про образи. Тому варто пояснювати дітям, що інші мають право робити з ними і на що не мають права.
Це починається з дитячого садка, коли, наприклад, на скаргу про примушування їсти батьки відповідають: ну, ти ж нічого їси, а цілий день у садку. Таким чином даючи іншій людині право на фізичне насилля над своєю дитиною. І коли уже в школі інші діти крадуть її зошити, змушують носити свій портфель, зганяють з місця — їй це видається невинними жартами, про які вона не розповідає.
 СТРАТЕГІЯ ЗАХИСТУ. Не бігти одразу до школи. Спершу дізнатися, у дитини, що вона думає про цю ситуацію і підтримати. Якщо вона не зможе впоратися, тоді йти до школи.
Або ж, коли застосовується фізична сила — в такому разі, як би соромно не було дитині, що б вона не казала (агресори зазвичай присоромлюють дітей, яких захищають батьки) треба йти до школи.
 Порадити ПРОВОДИТИ БІЛЬШЕ ЧАСУ ЗІ СТАРШИМИ. За можливістю не відходити надовго від учителя, щоб не допускати насилля.
 НЕ ВКЛАДАТИ СВОЇ ІДЕЇ В ГОЛОВУ ДИТИНИ. Коли щось радите — запитуйте, чи зможе дитина так учинити. Якщо відповідь буде — мені незручно, соромно, я так не зможу — шукайте інші варіанти. Головне не присоромлювати — «чому ти не можеш дати відпір?!!»
Не можна злитися на дитину за те, що вона не здатна на дорослі вчинки. Стежте за собою, завдання батьків — допомогти.
 З юридичної точки зору ви НЕ МОЖЕТЕ ПРИЙТИ І ПОГОВОРИТИ БЕЗПОСЕРЕДНЬО З ДИТИНОЮ, ЯКА ОБРАЖАЄ вашу. Це можна ініціювати лише через школу або психолога. Інакше можна отримати судовий позов за залякування чужої дитини.
 ПІДТРИМУВАТИ ДИВАКУВАТУ РИСУ в характері або зовнішності дитини, якщо саме через це з неї насміхаються. Перетворіть її на сильний бік дитини. Якщо йдеться про особливості зовнішності — зробіть фотосесію, щоб підкреслити. Якщо ж про замкнутість — знайти діяльність, де саме ці якості будуть найнеобхіднішими.
 Якщо булінг триває кілька місяців, — БЕЗ ДИТЯЧОГО ПСИХОЛОГА НЕ ОБІЙТИСЯ.      

               Практичний психолог - Бородач Б.В.

День безпечного інтернету
 

 

 

“Інтернет – це така ж реалія нашого життя, як телефон або телевізор. Далеко не всі українські батьки усвідомлюють, наскільки важливу роль відіграє Інтернет в житті їхніх дітей. Їм варто прийти до розуміння, що вони несуть таку ж відповідальність за поведінку своїх дітей в інтернеті, як і на вулиці або в метро. Інакше вони можуть зіткнутися із цілком реальними результатами віртуального спілкування”
9 лютого 2021 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом «Разом для найкращого Інтернету».
Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.
При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільними телефонами, а школярі, можливо, не розуміють, як без цього жив світ 20 років тому.
Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків.

На даний час Інтернет переповнений відео - та фотоматеріалами сумнівного характеру. Ні для кого не секрет, що там безкоштовно можна знайти інформацію будь-якого змісту, навіть інструкцію з виготовлення вибухівки.
Сумна статистика криміналістів свідчить, що зростання агресивної поведінки молоді безпосередньо пов'язана із систематичним переглядом сайтів в мережі Інтернет, які демонструють злочинні, агресивні дії (про вбивства, побиття та знущання над людьми).

Поради батькам:
1. Будьте другом своїй дитині. Проявляйте зацікавленість її захопленнями і обговорюйте проблеми, що виникають. Якщо Ви зможете стати тією людиною, якому Ваша дитина довіряє, їй не доведеться шукати підтримки у віртуальних друзів.
2. Установіть комп’ютер в місці, доступному всім членам родини. Це значно полегшить контроль за його використанням.
3. Складіть правила безпечної поведінки в Інтернеті, в яких будуть перераховані вимоги, що стосуються користування Інтернетом, а також алгоритм дій дитини при зіткненні з небезпечним незнайомцем або сексуальним домаганням.
4. Напишіть ці правила на папері і прикріпіть біля комп’ютера!
5. Попросіть Вашу дитину нікому не повідомляти особисте: ім’я, вік, номер телефону, домашню адресу, номер школи. Поясніть, що не слід висилати свої фотографії людям, з якими вона познайомилась в Інтернеті.
6. Попросіть Вашу дитину відразу ж розповідати Вам про неприємні ситуації під час спілкування в Інтернеті, підкресливши, що Ви не будете сердитися, про що б вона не розповідала.
7. Переглядайте інформацію, що міститься в комп’ютері Вашої дитини. Це допоможе Вам контролювати її спілкування в мережі. Але пам’ятайте, що дитина може користуватися Інтернетом не тільки вдома, але і в школі, Інтернет-клубі, у друзів.
8. Нагадуйте дитині про те, що всі правила безпеки в Інтернеті залишаються в силі й тоді, коли вона користується комп’ютером і не вдома, наприклад в Інтернет–кафе чи у друзів.
Практичний психолог: Бородач Б. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

Вибір професії – складний та відповідальний крок у житті людини. Зробити правильний вибір – значить знайти своє місце вжитті. При виборі своєї майбутньої професії старшокласники часто керуються її перевагами над іншими.

      З метою визначення своєї майбутньої професії, підвищення рівня обізнаності в учнів старшої школи, практичним психологом Баламутівського ЗЗСО Бородач Б. В. було проведено виховний захід. Метою заходу було ознайомити учнів із великим спектром можливостей різноманітних професій та допомогти визначити свою майбутню професію.

Практичний психолог: Бородач Богдана Віталіївна

           

                                                                                               

 

 

 

 

З метою формування здорового способу життя, підвищення рівня обізнаності здобувачів освіти про ВІЛ/CНІД, його профілактику у Баламутівському ЗЗСО соціальним педагогом Карпяк Т. В. було проведено виховний захід з нагоди Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, який щорічно відзначається 1 грудня. Метою заходу було ознайомити учнів з поняттям СНІД і ВІЛ та їх ознаками, сприяти усвідомленню здобувачами освіти небезпеки, пов'язаної із поширенням СНІДу на планеті, виховувати почуття  відповідальності за власну поведінку, розвивати відчуття цінності власного життя, навчати толерантному ставленню до людей, які живуть  з ВІЛ.

1 грудня у школі діяла акція "Ми проти ВІЛ/СНІДу". Діти прикрашали одяг учнів та дорослих червоною стрічкою на знак підтримки хворих на СНІД та роздавали інформаційні пам'ятки. У холі школи був розміщений плакат, кожен мав змогу розмістити на ньому контури своєї долоні як свідчення того, що наша сила у єдності, що усі ми рівні, усі разом зуміємо протистояти підступній та невиліковній хворобі.

Соціальний педагог: Карпяк Тетяна Володимирівна.

    

 

             

 

 

 

Щороку 3 грудня у світі відзначають Міжнародний день людей з інвалідністю.

З метою сприяння розвитку емпатії і поваги до людей з вадами здоров'я в Баламутівському ЗЗСО соціальний педагог провела урок доброти "Дивіться на нас як на рівних".

Соціальний педагог: Карпяк Т. В.

 

 

 

 

                     

Вхід на сайт
Пошук
Калькулятор